Da li nam DNA može pomoći da izgledamo mlađe?

Posted on 26.11.2018.

Kozmetička industrija je pretrpana proizvodima koji obećavaju savršenu kožu. Kreme protiv bora, prištića, pigmentacije i skupi kozmetički tretmani postali dio naše svakodnevne njege. No, kreme i tretmani nisu jedini čimbenici koji održavaju kožu zdravom i mladom. Znanstvenici su već odavno pokazali da genetika igra važnu ulogu u načinu kako koža stari. „Mnogi čimbenici, kao što su rizik od pigmentacije, bora i opuštene kože, povezani su s našom genetskom podlogom”, napominje dermatologinja Elizabeth Tanzi, dopredsjednica Instituta za dermatološku lasersku kirurgiju u Washingtonu. Istraživanja su pokazala da je genetika odgovorna za čak 60% varijabilnosti u starenju kože među osobama, dok je 40% utjecaj vanjskih, okolišnih faktora.

U studiji objavljenoj 2017. godine u časopisu American Academy of Dermatology, znanstvenici su pokazali da povećana ekspresija određenih gena ima značajan utjecaj na izgled kože. Žene koje izgledaju mlađe nego što jesu imaju povećanu aktivnost gena povezanih s popravkom DNK, replikacijom stanica, obranom od oksidativnog stresa i metabolizmom bjelančevina. Također, istraživači su zabilježili pojačanu ekspresiju gena povezanih sa strukturom mitohondrija, metabolizmom i strukturom epiderme.

Kreme za sunčanje, hidratizirajuće kreme, kreme s retinolom i alfa hidroksi kiselinom  pomažu da koža izgleda mlađe, ali koliko će određene kreme zaista pomoći definitivno ovisi o genetskoj podlozi!

Izvor:

NAZOVI